Our achievements
Better than a long speech…
Adansownia
Creations / designs :
Visual identity; Logo; Website; Labels; Packaging; Kakemono; Office equipment
Customer
The ADANSOWNIA brand, created in May 2021 by Nadège PAYET TISSET, is inspired by the contraction of the scientific name of the baobab “Adansonia digitata” and SOW, the family name of Hamady, founder of VISION PLUS, the brand’s exclusive partner.ADANSOWNIA is the exclusive sales representative of the Senegalese company VISION PLUS, one of the country’s few agro-ecology operators (ECOCERT certification since 2018 and FAIR FOR LIFE since 2021). Since the beginning of its activities, ADANSOWNIA, in partnership with VISION PLUS, has initiated numerous solidarity reforestation projects with the creation of tree nurseries.
Notre mission
Refonte du logo Adansownia, en rééquilibrant les proportions pour avoir un une harmonie au niveau du code couleur ainsi que de la lisibilité selon les contraintes d’utilisations (packagings, étiquettes, site etc.). Parti pris pour la création de l’identité visuelle, mettre en avant les valeurs et la richesse visuel des plantes naturelles de la gamme de produits bio de Adansownia.
Concept que l’on retrouvera à travers la déclinaison de la charte graphique à travers son site internet avec un webdesign épuré mettant en première en premier plan les trésors de la pharmacopée africaine bio, la déclinaison d’étiquettes de produits, de packagings et autres supports de communication (fiche produit Word, kakémono etc.).